Na blogu publikujemy omówienia ważnych publikacji naukowych z dziedziny archiwizacji Webu, informujemy o publikacjach, konferencjach i warsztatach oraz przedstawiamy narzędzia i metody archiwizacji i badań historycznych WWW.
Grupa robocza Web Archiving Metadata działająca w ramach OCLC Research Library Partnership przygotowała propozycję metadanych opisowych dla zbiorów archiwalnych witryn internetowych.
Ponieważ crawler nie może bez przerwy kopiować kolejnych stron - bo grozi to blokowaniem serwera z powodu zbyt dużej i częstej liczby zapytań - pozyskiwane do archiwum strony mogą zmieniać swoją treść w trakcie całego procesu.
W listopadzie w Wellington odbędzie się zjazd generalny IIPC (International Internet Preservation Consortium), międzynarodowej organizacji zrzeszającej podmioty i badaczy zajmujących się archiwizacją Webu i badaniami nad jego historią.
Badacze i badaczki związani z Uniwersytetem Leibniza w Hanowerze prezentują platformę pozwalającą na prowadzenie wspólnych badań z użyciem kolekcji archiwalnych witryn WWW.
Biblioteka Historii Kobiet w Ameryce Arthura i Elizabeth Schlesingerów (The Arthur and Elizabeth Schlesinger Library on the History of Women in America) działająca w ramach Biblioteki Harvarda uzyskała finansowanie projektu...
25 czerwca na portalu Harvard Careers pojawiło się interesujące ogłoszenie o pracę. Biblioteka Historii Kobiet w Ameryce Arthura i Elizabeth Schlesingerów (The Arthur and Elizabeth Schlesinger Library on the History...
Prosta intergacja z przeglądarką (przez ustawienie odpowiedniego proxy) pozwolić ma na automatyczne tworzenie kopii archiwalnych przeglądanych stron i przeszukiwanie ich historycznych wersji bez względu na ich dostępność online.
Blog naukowy, publikacje i materiały edukacyjne pracowni w 2018 powstały w ramach projektu Upowszechnianie wiedzy o archiwizacji Webu i metodach korzystania z historycznych zasobów WWW w instytucjach publicznych i sektorze NGO, prowadzonego przez Stowarzyszenie EBIB i finansowanego przez MNISW w programie Działalność Upowszechniająca Naukę (DUN).